torsdag 6 oktober 2011

Fler medier - klokare människor?

I helgen köpte jag en ny telefon. Jag tror att jag kan ringa på den. I alla fall kan man spela spel, surfa och en massa annat som jag inte vet vad det är.
Hur som helst har jag en moderna telefon än mina ungar. Hihi.
Den skulle börja fungera klockan 04.00 i natt. Nu är klockan 06.53 och det hörs inte ett ljud. Jag lovar, det är inte jag som är dum, för det tidigare abonnemanget är fortfarande igång.
Vi lägger mer och mer pengar på medier. En vanlig familj betalar ungefär 17 000 kronor för bredband, tidningar och andra medier. Det är 4 000 kronor mer än förra året.
Den 28 oktober lär det komma en ny variant av min modernaste telefon. Ungarna hotar att köpa den. Tänk så snabbt jag blir omodern.
Ibland undrar jag om vi blir så värst mycket klokare av alla nya medieprylar. Eller om det mest handlar om status. Klart man vill hänga med!

Inga kommentarer: